dimecres, 20 de maig del 2009

LA NOSTRA WEBQUEST: UN MON DE TOTS, PER A TOTS I ENTRE TOTS


Aquesta webqust l'hem fet el dídac Botella i jo mateixa....

la podeu veure des de l'enllaç directe que teniu a la vostra dreta o bé anant a http://phpwebquest.org/newphp/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=9415&id_pagina=1
Básicamente intentem que els alumnes tinguin una posición tolerant en un context de diversitat cultural com és l’aula.

Com?

Treballant continguts de diferents cultures i poder oferir a la resta dels alumnes diferents perspectivas culturals
Establir cohesión a les aules a través d’un treball multicultural
Que tots els alumnes es sentin que formen part del sistema educatiu i que tingui present altres cultures amb el mateix respecte i interès.
Aprofitar la riquesa cultural que suposa conèixer diferents cultures
Integrar els alumnes nascuts en altres països als grups de treball per evitar així la seva exclusió o la formación de “guetos”
Que els alumnes entenguin la diversitat com una oportunitat per enriquir-se culturalmente i no com una amenaza
Adaptar el currículum a la realitat de l’entorn i aprofitar el que ens ofereix.
Seleccionar els continguts en funció d’un model transformador, orientat a que l’alumne s’impliqui en el procés d’ensenyament-aprenentatge utilitzant la webquest com una eina pera conseguir-ho.
Transmetre la cultura dels alumnes de la classe
Potenciar el sentit de pertinença a una societat intercultural
Entendre millor els costums, la religió, la llengua….dels companys i els problemas de convivència i d’adaptació a un nou sistema econòmic, polític, educatiu….
Que siguin capaços de ficar-se a la pell dels altres tot utilitzant l’empatia com una habilitat per entendre els altres millor.La nostra webquest respon a la proposta assimilacionista, ja que incorpora l’educació intercultural com un mitjà per aconseguir una integració més gran de les anomenades minories ètniques.
El treball en equip, on un dels membres pertanyi al país que es desenvolupi en el treball, és un tret d’integració dels alumnes “estrangers” on la base del treball serà en gran part, el coneixement que l’alumne tingui del seu país. Aquest fet provocarà en la resta del grup de treball un interés afegit, ja que podran treballar continguts aplicats a la realitat que el company hagi viscut o bé conegui.
Es treballa a un nivell bàsic o d’intercanvi de coneixement sobre les diferents cultures presents a l’aula. Amb l’exposició oral dels treballs a la resta de la classe, permetrà que tots els alumnes de l’aula obtinguin una comprensió mutua dels altres sense la qual no és possible el diàleg entre grups culturals diferents i variats. La webquest està molt propera a la multiculturalitat, és a dir, coexistència, coneixement, implicació cultural tot interaccionant entre ells per l’elaboració del treball i la seva posterior exposición oral

2 comentaris:

  1. Hola Sonia
    Soy una compañera del aula de castellano. Quiero felicitaros a Didac y a ti por el trabajo que habéis hecho con la Webquest. Me ha resultado muy interesante, especialmente su motivadora introducción y la forma en la que estructuráis la tarea que deben realizar los alumnos. A mi me ha aportado ideas para trabajar con esta herramienta, gracias.

    ResponElimina
  2. UN MÓN DE TOTS, PER A TOTS I ENTRE TOTS

    http://phpwebquest.org/newphp/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=9415&id_pagina=1

    Primer de tot, el títol no em sembla representatiu del què proposeu a la WQ.
    A la introducció no s’especifica a qui va adreçada la WQ ni el nivell, però crec que és pel format de disseny que heu triat (a nosaltres ens ha passat el mateix).
    M’agrada la comparativa entre estranger i estrany, em sembla un bon punt de partida, però em sembla més interessant la proposta que feu sobre el Barça potser es podria haver lligat alguna activitat amb el FCB. Les preguntes que formuleu a la introducció donarien per una activitat de rol playing i un debat.
    Em sembla interessant que proposeu una temporització i el fet de treballar els continguts en vàries setmanes potser es podria aprofitar per treballar de manera transversal amb alguna altra àrea.
    Em semblaria molt interessant intentar fer una versió reduïda de la vostra WQ per tal de treballar-la en una o dues sessions. Es podria utilitzar com a activitat de dinàmica de grup: fer una sessió a principi de curs i una altra quan hi hagués un nombre considerable d’incorporacions tardanes per tornar a cohesionar el grup.
    Em sembla molt original “obligar”a fer una part del treball a casa dels altres companys, és una bona manera per establir vincles, conèixer a l’altre i trencar amb prejudicis i estereotips.
    Aspectes a millorar: potser canviar la dimensió de les fotografies permetria una disposició del text més llegible. La guia didàctica es podria enllaçar a un word o pdf. També es podria incloure alguna activitat que requerís la col•laboració imprescindible d’altres companys. Crec que la recerca d’informació i tractament de la mateixa també es pot fer a títol individual.
    L’activitat de buscar les diferències que proposeu a l’apartat de conclusions no l’he pogut visionar des del meu ordinador. Això m’ha fet pensar que en el moment d’elaborar una WQ hauríem de provar-les des de diferents ordinadors o assegurar-nos que el programari requerit és el bàsic.

    ResponElimina